loading...
سایت تفریحی ایرانیون
میلاد قاسمی بازدید : 147 سه شنبه 25 بهمن 1390 نظرات (0)

سونی‌اریکسون به زیرمجموعه‌ای از شرکت سونی تبدیل شده و در پلت‌فرم فراگیر محصولات الکترونیکی مصرفی مبتنی بر شبکه سونی ادغام مي‌شود.
به گزارش دنياي اقتصاد سونی کوروپوریشن («سونی») و تلفوناکتیبولاگت ال‌ام اریکسون («اریکسون») اعلام کردند که سونی سهام 50 درصدی اریکسون در سونی اریکسون موبایل کامیونیکیشنز آ ب («سونی اریکسون») را تصاحب نموده و کسب و کار ت.....

سونی‌اریکسون به زیرمجموعه‌ای از شرکت سونی تبدیل شده و در پلت‌فرم فراگیر محصولات الکترونیکی مصرفی مبتنی بر شبکه سونی ادغام مي‌شود.
به گزارش دنياي اقتصاد سونی کوروپوریشن («سونی») و تلفوناکتیبولاگت ال‌ام اریکسون («اریکسون») اعلام کردند که سونی سهام 50 درصدی اریکسون در سونی اریکسون موبایل کامیونیکیشنز آ ب («سونی اریکسون») را تصاحب نموده و کسب و کار تلفن همراه را به عنوان زیر مجموعه‌ای از سونی در خواهد آورد.
این معامله به سونی این امکان را می‌دهد تا به سرعت تلفن‌های هوشمند را باطیف فراگیر محصولات الکترونیکی مبتنی بر شبکه خود شامل تبلت، تلویزیون و کامپیوترهای شخصی، برای تامین منافع مصرف‌کنندگان و نیز رشد کسب و کار خود، یکپارچه سازد.
این معامله همچنین مجوزهای متقابل حقوق مالکیت معنوی گسترده‌ای که تمامی محصولات و خدمات ارائه شده از سوی سونی را تحت پوشش قرار می‌دهد و همچنین مالکیت پنج خانواده اصلی حقوق ثبت اختراعات مرتبط با تکنولوژی تلفن همراه را در اختیار سونی قرار می‌دهد. به عنوان بخشی از این معامله، اریکسون مبلغی بالغ بر 05/1 میلیارد یورو به‌صورت نقد دریافت خواهد كرد.
در طی ده سال گذشته تمرکز بازار تلفن همراه از تلفن‌های همراه ساده به تلفن‌های هوشمند توانمند که بتوانند دسترسی به اینترنت و محتوا را فراهم نمایند، تغییر یافته است. این معامله یک گام استراتژیک منطقی در راستای این سیر تکاملی و تاثیر آن بر بازار است.
این بدان معناست که هم افزایی در اختیار داشتن دو مجموعه پیشروی تکنولوژی و خدمات زیرساخت مخابراتی و تولید تلفن همراه برای اریکسون رو به کاهش گذاشته است. تمرکز امروز اریکسون بر کلیت بازار تجهیزات بیسیم جهان است به اين معنا که چگونه ارتباطات بیسیم فراتر از تنها تلفن، می‌تواند مردم، کسب‌وکار و جامعه را منتفع سازد. همسو با این ماموریت، اریکسون و سونی با ایجاد یک نهاد ارتباطات بی‌سیم، با یکدیگر برای راهبری و گسترش به‌کارگیری ارتباطات بین پلت‌فرم‌های مختلف بازار، همکاری خواهند کرد.
سر هوارد استرینگر ريیس هیات‌مدیره، مدیر ارشد اجرایی و ريیس سونی گفت: «این معامله برای هر دو شرکت سونی و اریکسون ملموس است و برای مصرف‌کنندگانی که مي‌خواهند هر کجا و در هر زمان به محتوای دلخواه خود دسترسی داشته باشند، تمایز به ارمغان خواهد آورد. ما می‌توانیم سریع‌تر و به‌گونه‌اي فراگیرتر به مصرف‌کنندگان تلفن هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت و تلویزیون‌هایی را ارائه کنیم که به‌طور یکپارچه به یکدیگر متصل شده و جهانی از سرگرمی‌های آنلاین را روی آنها می‌گشایند. این شامل خدمات تحت شبکه خود سونی مانند شبکه پلی استیشن (PlayStation Network) و شبکه سرگرمی‌های سونی می‌شود.» آقای استرینگر همچنین اشاره کرد که این معامله کارآیی‌های عملیاتی در مهندسی، گسترش شبکه و بازاریابی را از میان سایر بخش‌های سونی تامین خواهد نمود. «ما می‌توانیم مردم را یاری کنیم تا از تمامی محتوای ارائه شده از سوی ما، از فیلم و موسیقی گرفته تا بازی، از طریق تجهیزات متعدد خود و به‌گونه‌ای که هیچ‌کس دیگری امکان ارائه آن‌را ندارد، لذت ببرند.»
هانس وستبرگ، مدیر ارشد اجرایی و ريیس اریکسون هم در این باره گفته است: «ده سال پیش زمانی که ما شرکت مشارکتی را تشکیل دادیم، به‌وسیله آن دانش محصولات مصرفی سونی را با تخصص تکنولوژی مخابراتی اریکسون در هم ادغام کردیم. این بهترین گزینه برای تولید تلفن‌های ساده بود. امروز ما گامی منطقی و برابر را در تصاحب سهم خود در سونی‌اریکسون توسط سونی و افزودن آن به طیف گسترده محصولات مصرفی آنان، برمی‌داریم. ما اکنون تمرکز خود را بر ایجاد امکان برقراری ارتباطات بین تمامی تجهیزات با استفاده از بخش تحقیق و توسعه و مجموعه حقوق اختراعات پیش‌روی خود و به منظور تحقق یک دنیای متصل واقعی، افزایش می‌دهیم.»
زمانی که سونی‌اریکسون فعالیت خود را در 1 اکتبر 2001 آغاز نمود، کسب‌وکار بدون بازده سونی و اریکسون را در یکدیگر ادغام کرد. این شرکت به دنبال تغییر وضعیت موفقیت آمیز و با یکپارچه ساختن دانش فنی بالای محصولات مصرفی سونی با راهبری تکنولوژی مخابراتی اریکسون، به یکی از راهبران بازار در تولید تلفن‌های ساده بدل شد. تلفن‌های واکمن و سایبرشات مصداق بارز این امر هستند.
با معرفی موفقیت‌آمیز P1 در سال 2007، سونی‌اریکسون زودتر از بقیه خود را در بخش بازار تلفن‌های هوشمند تثبیت کرد. به تازگی این شرکت با موفقیت دوره گذار از تلفن‌های ساده به تلفن‌های هوشمند مبتنی بر آندروید Xperia™ را پشت سر گذاشته است. سونی اریکسون تا پایان سه ماهه سوم سال 2011، 11 درصد سهم ارزشی بازار تلفن‌های مبتنی بر آندروید که 80 درصد فروش سه ماهه سوم شرکت را شامل مي‌شود، در اختیار داشته است. سونی‌اریکسون در دوره ده ساله خود تقریبا 5/1 میلیارد یورو سود کسب کرده و مجموعا به شرکت‌های مادر خود مبلغ 9/1 میلیارد یورو پرداخته است. مدل‌های برجسته شامل XperiaTM arc و XperiaTM mini که برنده جایزه EISA 2011 شدند و نیزگوشی‌های تازه اضافه شده به این مجموعه XperiaTM PLAY و XperiaTM arc S مي‌شود.
انتظار می‌رود این معامله که توسط تصمیم‌گیرندگان ذی‌صلاح هر دو شرکت مورد تصویب قرار گرفته است، در ژانویه 2012 پس از رعایت کلیه جوانب خاتمه عرفی توافق‌نامه قبلی شامل تصویب نهادهای تنظیم مقررات (رگولاتوری)، نهایی شود.
در نتیجه در اختیار گرفتن کنترل کامل سونی اریکسون، سونی از زمان خاتمه کار سونی‌اریکسون آن‌را در مجموعه خود ادغام مي‌نماید. نتایج تاثیر این معامله بر گزارش سال مالی منتهی به 31 مارس 2011 از هم‌اکنون در حال ارزیابی است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
عاقبت یک روز مغرب محو مشرق می شود، عاقبت غربی ترین دل نیز عاشق می شود، شرط می بندم زمانی که نه زود است و نه دیر مهربانی حاکم کل مناطق می شود سلام دوستان به ایرانیون خوش امدید . امیدوارم لحظات خوبی را با ما داشته باشید . دوستان عزیز سایت ایرانیون در حال بروز رسانی است .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 974
  • کل نظرات : 185
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 69
  • آی پی امروز : 161
  • آی پی دیروز : 182
  • بازدید امروز : 391
  • باردید دیروز : 1,046
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 3,307
  • بازدید ماه : 7,638
  • بازدید سال : 24,386
  • بازدید کلی : 1,024,765