loading...
سایت تفریحی ایرانیون
میلاد قاسمی بازدید : 794 سه شنبه 15 فروردین 1391 نظرات (0)

10 مکانی که گوگل نمی خواهد ببینید! + تصاویر

10 مکانی که گوگل نمی خواهد ببینید! + تصاویر
در این ليست نام ده مکان را می بينيد که نقشه های گوگل به دلایل امنیتی آنها را به ما نشان نمی دهند.

 

میلاد قاسمی بازدید : 235 چهارشنبه 26 بهمن 1390 نظرات (0)

یه چند روزی هست دیدم که تو فضای مجازی بحث و شایعه سر امدن اینترنت ملی هست و شنیده ها حاکی از اینه که نمیدونم ارتباط با دنیای جهانی قطع خواهد شد !!!
از این رو منو مجبور کرد از اونجایی دوست ندارم مردم عزیز دچار تردید و نگرانی بشن ...کاملا این موضوع رو توضیح بدم و به شایعات پایان بدم
تمام کشورها اینترنتشون روی کلود ( ابر ) است این یعنی یه ابر که همه اطلاعاتی که جنبه داخلی دارن روی آن قرار می گیره سایتها خبرگزاری ها دولتی ها شرکتها تجارت اینترنتی داخلی و.... . مزیت این ابر داشتن اینه که دسترسی به این اطلاعات با سرعت بالا و ارزان امکان پذیر می شود.
اما الان کشور ما این ابر را ندارد و اینترنتی ما اصطلاحا روی سیم هست. یعنی ما هرچی به این جور اطلاعات نیاز داریم باید عملا در فضاهای کشورهای دیگر قرار دهیم بریم از آنجا برداریم. عملا بسیار گرانتر . مثلا اگر بخواهی با پهنای باند اختصاصی 2MB به اطلاعاتی که مثلا تو کانادا ذخیره شدی دسترسی پیدا کنی ماهی 1 میلیون هزینه اش می شود ولی اگر این بر روی ابر و فضای داخلی باشه ماهی 2-3 هزار تومان هزینه میشه.
حالا قراره چه اتفاقی بیافته ؟ قراره این ابر ساخته بشه ( اگر بتونن یه سنتر خوب راه بندازن) یعنی معنیش این است که عمده ای از ترافیک اینترنت روی این ابر قرار می گیره و همه نیازهای داخلی با سرعت بالا در اختیار قرار میگیره. اسمشو گذاشتن اینترنت ملی یا اینترنت پاک. اما این به معنای قطع شدن اون ارتباط بین المللی روی سیم نیست. یعنی این اینترنت با همین وضعیت باقی می مونه !!!

میلاد قاسمی بازدید : 231 چهارشنبه 26 بهمن 1390 نظرات (0)

با تحقيق از خواستگار قلابي كه از خانواده دختر مورد علاقه‌اش 6 ميليون تومان كلاهبرداري كرده بود، معلوم شد او با ارتباط اينترنتي از 243 دختر جوان نيز خواستگاري كرده است.

به گزارش «جام‌جم»، هفته گذشته مردي با حضور در شعبه 13 بازپرسي دادسراي ناحيه 3 تهران از يك خواستگار قلابي به اتهام كلاهبرداري شكايت كرد.

شاكي به بازپرس حسني گفت: دخترم در يك آژانس هواپيمايي كار مي‌كند. چندي پيش يكي از مشتريان آنجا كه خود را استاد دانشگاه و مديرعامل يك شركت بازرگاني معرفي مي‌كرد، با ابراز علاقه به دخترم، از او خواستگاري كرد.وي اضافه كرد: مرد خواستگار ادعا مي‌كرد در كودكي مادرش را از دست داده و پدرش نيز كه يك تاجر است، در ايتاليا زندگي مي‌كند. خودش نيز سال‌ها در انگلستان، آمريكا و ايتاليا زندگي كرده و چندي پيش به تهران آمده است.

او مي‌گفت در يكي از دانشگاه‌ها تدريس مي‌كند و همزمان در حال گذراندن دوره دكتري است.

خواستگار، استاد دانشگاه نبود

شاكي با اشاره به كلاهبرداري خواستگار قلابي گفت: وقتي مرد جوان اعتماد ما را جلب كرد، از پسرم 6 ميليون تومان پول گرفت تا برايش قطعات رايانه بخرد، اما يك باره ارتباطش با خانواده ما قطع شد.

با ظنين شدن به مرد خواستگار از دانشگاه‌هايي كه مي‌گفت مدرس آنجاست، سراغ او را گرفتيم، اما مسوولان آنجا گفتند چنين فردي را نمي‌شناسند.وي اضافه كرد: با تلفن همراه او نيز بارها تماس گرفتيم، اما خاموش بود و جستجوهايمان براي يافتن او بي‌نتيجه ماند.

در پي اين شكايت، خواستگار كلاهبردار تحت تعقيب پليس قرار گرفت و در مرحله بعدي تحقيقات معلوم شد، متهم فراري كارمند يك شركت خصوصي بوده است.

بنابراين ماموران عازم محل كار متهم تحت تعقيب در تهران شدند و با تحقيق از همكاران او پي بردند، وي پس از تسويه حساب، محل كارش را ترك كرده است.

در تحقيقات بعدي معلوم شد، متهم فراري متاهل بوده و صاحب يك فرزند است.

بي‌خبري از كلاهبرداري‌هاي شوهر

به اين ترتيب خانه متهم تحت تعقيب در يكي از محله‌هاي تهران شناسايي شد و ماموران با حضور در محل با تحقيق از همسر وي متوجه شدند، او از كلاهبرداري‌هاي شوهرش بي‌خبر بوده و چند هفته‌اي است از او خبر ندارد.

جستجوها در اين رابطه ادامه داشت تا اين كه ماموران پي بردند، متهم فراري عضو فيس‌بوك است و بارها از دختران از طريق ارتباط‌هاي اينترنتي خواستگاري كرده است.

جعل عنوان براي فريب

ماموران در بررسي فيس‌بوك متهم متوجه شدند، او با 243 دختر جوان كه اغلب دانشجو بوده‌اند، ارتباط اينترنتي پيدا كرده و با معرفي خود به عنوان استاد دانشگاه‌هاي معتبر اروپا، آسيا و ايران، چنين قلمداد كرده كه مردي پولدار و صاحب يك مركز تجاري در اروپاست.

او پس از خواستگاري از دختران به آنها قول داده پس از ازدواج، آنان را براي ادامه زندگي به ايتاليا و كشورهاي اروپايي ببرد. اين خواستگار قلابي با هر يك از دختران نيز قرار ملاقات گذاشته است.

با به دست آمدن اين اطلاعات، روند رسيدگي به پرونده وارد مرحله جديدي شد. تحقيقات براي شناسايي دختران فريب‌خورده و دستگيري متهم ادامه دارد.

میلاد قاسمی بازدید : 207 چهارشنبه 26 بهمن 1390 نظرات (0)

کارشناس شبکه پن: «طبق آماری که گرفته شده به طور کلی در دنیا در هر ثانیه به طور متوسط 750 هزار نفر روی این وب سایت های اینترنتی نشسته اند تا فرزندان شما را از راه به در کنند.»

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، کارشناس شبکه پن 1 ژانویه (11 دی) در ادامه بحث های خود راجع به تربیت فرزندان گفت: «طبق آماری که گرفته شده به طور کلی در دنیا در هر ثانیه به طور متوسط 750 هزار نفر روی این وب سایت های اینترنتی نشسته اند تا فرزندان شما را از راه به در کنند.»
وی در ادامه با تاکید بر جدی گرفتن آسیب های ناشی از وب سایت ها ابراز داشت: «این وب سایت ها بزرگسالان را از راه به در می کنند چه برسد به بچه ها ! فرزندانتان را حتما کنترل کنید و اجازه بدهید وقت آنها با شما و کارهای خوب سپری شود نه اینکه وقتشان با تلویزیون و کامپیوتر بگذرد.»
کارشناس شبکه پن با اشاره به کلینیک های ترک اعتیاد جوانان به اینترنت، در آلمان افزود: «الآن در آلمان کلینیک هایی هستند که برای ترک اعتیاد جوانان و نوجوانان و کودکان به کامپیوتر و اینترنت می باشند واین باید به عنوان یک زنگ خطر جدی تلقی شود.»
وی برای پیشگیری جوانان به مریضی های اینترنتی گفت: «باید والدین فرزندان خود را در این زمینه محدود کرده و همواره سعیشان بر دوستی با فرزندانشان باشند و مسائل را دوستانه با آنها حل کنند و اگر از کودکی با آنها به صورت دوستانه رفتار شود و بچه ها از ما نترسند و چیزی را از ما پنهان نکنند ما خیلی در زندگی و تربیت کودکانمان موفق هستیم.»


 

میلاد قاسمی بازدید : 197 چهارشنبه 26 بهمن 1390 نظرات (0)

معاونت اجتماعي پليس فتاي ناجا در اطلاعيه‌اي ۲۰ دستورالعمل‌ درمورد افزايش ضريب امنيت اطلاعات كاربران صادر و اعلام كرد كه مديران دفاتر خدمات اينترنت (کافي‌نت‌ها) موظفند حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز از تاريخ ابلاغ اين اطلاعيه نسبت به اجراي مفاد اعلام شده، اقدام كنند وگرنه اقدامات لازم انتظامي و معرفي متخلفان به مراجع‌قضايي صورت خواهد گرفت.

معاونت اجتماعي و الكترونيك پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) در اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه با توجه به نگراني‌هاي پيش‌آمده براي شهروندان ناشي از سرقت اطلاعات و حساب‌هاي شخصي و ديگر اطلاعات آنان و عدم ساماندهي دفاتر خدمات اينترنتي، پليس فضاي توليد تبادل اطلاعات ناجا با هدف تامين امنيت کاربران و استفاده‌کنندگان از سرويس‌هاي دفاتر خدمات اينترنت (کافي نت‌ها) و به منظور شفاف‌سازي عملکرد، ساماندهي‌دفاتر، کاهش مخاطرات و آسيب‌ها و حمايت از فعاليت قانوني مديران و صاحبان کسب و کار اين دفاتر، نکات ذيل را براي آگاهي و اجراي سريع از سوي مديران دفاتر، اعلام مي‌كند.

...

..

.

میلاد قاسمی بازدید : 208 چهارشنبه 26 بهمن 1390 نظرات (0)

در گذشته توییتر تنها می توانست پست هایی که نامناسب بودند را به صورت سرتاسری و جهانی حذف نماید اما اخیرا این شبکه اجتماعی که از پیشرفت و گستردگی بین المللی برخوردار شده است فناوری حذف پست های نامناسب هر کشور را به طور مجزا دارد.
به گزارش شبکه فن آوري اطلاعات ايران از IT World،توییتر با گنجاندن این ویژگی سعی در برقراری و حفظ یک جامعه مجازی غیر دیکتاتوری را دارد و با شرکتی نظیر Chilling Effects به منظور بررسی بر سانسور و حذف پست ها همکاری می کند. این رویه به توییتر کمک می کند تا قبل از دستور به حذف پستی، شفافیت لازم را برای جامعه مجازی خود فراهم آورد.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
عاقبت یک روز مغرب محو مشرق می شود، عاقبت غربی ترین دل نیز عاشق می شود، شرط می بندم زمانی که نه زود است و نه دیر مهربانی حاکم کل مناطق می شود سلام دوستان به ایرانیون خوش امدید . امیدوارم لحظات خوبی را با ما داشته باشید . دوستان عزیز سایت ایرانیون در حال بروز رسانی است .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 974
  • کل نظرات : 185
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 69
  • آی پی امروز : 100
  • آی پی دیروز : 59
  • بازدید امروز : 193
  • باردید دیروز : 74
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 267
  • بازدید ماه : 8,008
  • بازدید سال : 44,183
  • بازدید کلی : 1,044,562