loading...
سایت تفریحی ایرانیون
میلاد قاسمی بازدید : 169 دوشنبه 01 اسفند 1390 نظرات (0)


بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که مصرف چای سبز می‌تواند در کاهش کلسترول بد خون موثر باشد.

 

 

در این مطالعه محققان دانشگاه علوم بهداشت کالیفرنیا به ۱۴۱۵ نفر که در ابتدای این مطالعه میزان کلسترول بد خونشان بالا بوده است نوشیدنی چای سبز تجویز کردند.

به گفته این محققان، چای سبز حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند به کاهش کلسترول کمک کند.

«الیویا فانگ» پزشک ارشد این مطالعه گفت: تا کامل شدن این بررسی افرادی که کلسترول خونشان بالاست در کنار نوشیدن چای سبز به مصرف داروهای تجویزی پزشک‌شان نیز ادامه دهند.

میلاد قاسمی بازدید : 184 دوشنبه 01 اسفند 1390 نظرات (0)

متخصصان تغذیه و سلامت می‌گویند اگر می‌خواهید وزنتان را کم کنید اما هنوز نتوانسته‌اید از خوردن تنقلات مورد علاقه‌تان دل بکنید، نوشیدن چای راه حل خوبی برای کاهش وزن است.

متخصصان دانشگاه کوب در ژاپن دریافته‌اند که مصرف مداوم چای همچنین می‌تواند تغییرات آسیب رسان و مخرب در خون را که ناشی از خوردن غذاهای چرب هستند و منجر به بروز دیابت می‌شوند، سرکوب و متوقف کند.

روزنامه دیلی میل در گزارشی دراین‌باره نوشت: در این مطالعه متخصصان برای گروهی از موش‌ها یک رژیم غذایی پرچرب و برای گروهی دیگر یک رژیم غذایی معمولی در نظر گرفتند. سپس هر دو گروه به گروه‌های کوچک‌تری تقسیم شدند و به آنها آب، چای سیاه و چای سبز داده شد.

این مطالعات مدت 14 هفته طول کشید. در پایان آزمایشات معلوم شد گروهی از موش‌ها که از هر دو نوع چای سبز و سیاه استفاده کرده بودند، توانستند با افزایش وزن و ایجاد چربی شکمی در ارتباط با مصرف غذاهای چرب، مقابله کنند.

اما از طرف دیگر چاه سیاه علاوه بر جلوگیری از کاهش وزن همچنین توانست عوارض مضر و زیان بار ناشی از خوردن چربی بر روی عروق خونی را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

میلاد قاسمی بازدید : 181 یکشنبه 30 بهمن 1390 نظرات (0)

یک مطالعه جدید نشان می دهد که که در آن خطر ابتلا به بیماری های قلبی با میزان چربی اندوخته بدن متناسب است و هرچقدر این افراد چاق تر باشند خطر ابتلای آنها بیشتر است .

 

 


پزشکان از مدت ها به این فکر بودند که چرا برخی از افراد چاق سالم به نظر می رسد در حالی که گویا عده ای دیگر در یک مسیر به سمت بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ در حال حرکت هستند.

چربی که در اطراف ارگانهای داخلی بدن وجود دارد و" چربی احشایی" نامیده می شود دو نقض متفاوت بازی می کند.

اندازه دور کمر ، اندازه تقریبی برای مقدار "چربی احشایی" فرد است.اما مطالعات جدیدتر نشان داده اند که "چربی احشایی" ممکن است برای بدن مفید باشد.

یک محقق در گروه تغذیه دانشگاه واشنگتن می گوید : تکنیک های جدیدترتصویربرداری  نشان داده اند که چربی هایی که در عضله ها و اعضای داخلی بدن مانند کبد ذخیره می شود ممکن است به افزایش سطح چربی های مضر خون نقش داشته است.

میلاد قاسمی بازدید : 267 یکشنبه 30 بهمن 1390 نظرات (0)

یافته های جدید نشان می دهد که یک راه موفق برای کاهش وزن , بوجود آمدن حس دلزدگی نسبت به غذا می باشد. محققان دریافته اند زمانی که شما مجبور شوید تا فقط یک نوع غذا را میل کنید , بعد از مدتی اشتهایتان به غذا کم می شود و همین باعث کاهش وزن شما خواهد شد.

داشتن استراتژی در انتخاب غذای مغذی و مفید نیز می تواند عامل دیگری در کاهش وزن مفید باشد . یعنی اینکه رژیم غذایی خود را بگونه ای انتخاب نماییم که جایی برای غذاهای چرب و چاق کننده نداشته باشد.

در این تحقیق آمده است که انسان ها با خوردن میوه و سبزیجات چاق نمی شوند ولی وقتی غذایی با چربی بالا و ارزش غذایی کم میل می کنند , مشکلات ناشی از افزایش وزن به سراغشان می آیند.

 

میلاد قاسمی بازدید : 300 یکشنبه 30 بهمن 1390 نظرات (0)


اگر هنوز از افزایش وزن ناشی از خوردن و خوابیدن‌های اجباری شکایت دارید و نتوانسته‌اید از این اضافه وزن رهایی پیدا کنید، می‌توانید برای لاغر شدن از گزینه‌های گیاهی کمک بگیرید، اما نکته مهم‌تر بی‌خطر بودن این گیاهان و انتخاب صحیح آنها است.

 

 

در این مقاله که در سایت تخصصی دیلی لایف به چاپ رسیده فهرست شش گیاه مفید و درعین حال ایمن و بی‌خطر برای کاهش وزن ارائه شده است که هر فردی برحسب دسترسی‌های جغرافیایی می‌تواند در صورت نیاز از مزایای آنها بهره‌مند شود. این گیاهان عبارتند از:

 ...

..

.

میلاد قاسمی بازدید : 195 یکشنبه 30 بهمن 1390 نظرات (0)
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: بیش از ۵۰ درصد ایرانیان اضافه وزن دارند که با ماشینی شدن زندگی روبه فزونی است.
فارس: مجید حاجی‌فرجی امروز در نشست دومین بسیج تغذیه که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: ماشینی شدن و شهرنشینی موجب بروز بی‌خوابی و اضافه‌ وزن در میان ایرانیان شده است.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
عاقبت یک روز مغرب محو مشرق می شود، عاقبت غربی ترین دل نیز عاشق می شود، شرط می بندم زمانی که نه زود است و نه دیر مهربانی حاکم کل مناطق می شود سلام دوستان به ایرانیون خوش امدید . امیدوارم لحظات خوبی را با ما داشته باشید . دوستان عزیز سایت ایرانیون در حال بروز رسانی است .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 974
  • کل نظرات : 185
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 69
  • آی پی امروز : 121
  • آی پی دیروز : 59
  • بازدید امروز : 218
  • باردید دیروز : 74
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 292
  • بازدید ماه : 8,033
  • بازدید سال : 44,208
  • بازدید کلی : 1,044,587