loading...
سایت تفریحی ایرانیون
میلاد قاسمی بازدید : 739 یکشنبه 07 اسفند 1390 نظرات (3)




دیدگاه ها در منشا و علت پرخاشگری

یکی از جنبه های حایز اهمیت موضوع پرخاشگری کنکاش به منظور پی بردن به منشا و علت پرخاشگری است . با توجه به افزایش چشم گیر جنگ ها و خشونت ها در مقیاس بین المللی در طی سده اخیر توجه همگان به ویژه دانشمندان و محققین به تحقیق نظری پیرامون منشایابی پرخاشجویی معطوف گردیده است . در این زمینه دو دیدگاه عمده مطرح شده است . دیدگاه غریزی و فطری که در اوائل قرن حاضر حاضر مطرح شده است که چند دهه قبل از مقبولیت گسترده ای برخودار گردیده است . دیدگاه دیگری که ارائه شده است دیدگاهی است که....
میلاد قاسمی بازدید : 204 چهارشنبه 03 اسفند 1390 نظرات (0)
میلاد قاسمی بازدید : 246 چهارشنبه 03 اسفند 1390 نظرات (0)
میلاد قاسمی بازدید : 175 چهارشنبه 03 اسفند 1390 نظرات (0)

به توصيه پزشكان فعاليت بدني كه بخش مهمي از برنامه كنترل آرتريت (التهاب مفاصل) است مي‌تواند به بهبود درد و انعطاف پذيري بهتر مفاصل كمك كند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا به نقل از سايت اينترنتي مديكال تودي نيوز، مركز كنترل و پيشگيري امراض آمريكا چند تمرين موثر و سبك را توصيه مي‌كند كه بدون فشار آوردن به مفاصل به بهبود وضعيت و كارايي آنها كمك مي‌كنند. اين تمرينات عبارتند از:

 

گروه اول تمرينات ايروبيك شامل شنا، دوچرخه سواري، ايروبيك در آب، پياده روي سريع و باغباني هستند.

گروه دوم تمريناتي هستند كه موجب كشيدگي عضلات مي‌شوند و وزنه برداري از آن جمله است.

و بالاخره گروه سوم تمريناتي هستند كه به حفظ تعادل كمك مي‌كنند و شامل حركات ورزش رزمي «تاي چي»، راه رفتن از پشت و يا ايستادن روي يك پا هستند.

میلاد قاسمی بازدید : 233 چهارشنبه 03 اسفند 1390 نظرات (0)

محققان علوم پزشکی اعلام کردند بررسی اخیر آنان ، جزئیات بیشتری از انواع سرطان کلیه را مشخص کرده و می توان اهداف درمانی جدیدی بر این اساس ، برای سرطان یاد شده تعریف کرد. دکتر کیل فورژه و همکارانش می گویند بررسی آنها در باره سرطان کلیه از نوع پاپیلاری نوع دوم ، که سرطانی مهاجم با قدرت کشندگی بالا است ، نشان می دهد یکی از زیر گونه های این سرطان که هفتاد و پنج درصد از انواع آن را تشکیل می دهد ، در برابر داروهای مقابله کننده با عامل رشد ، واکنش مناسبی نشان می دهد. محققان دانشگاه میشیگان در همکاری با دانشمندان موسسه تحقیقاتی ویستر و بیمارستان عمومی سنگاپور دریافتند با اینکه ریشه ژنتیکی انواع سرطان ها کلیه ، متفاوت است ولی نوع رفتار سلول های سرطانی در برابر داروهای مهار کننده فاکتور رشد ، یکسان است. محققان می گویند این یافته در تولید روش مناسب درمانی مشترک ، کمک شایانی به پزشکان می کند. به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، هنگامی که سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت ، سرطان ایجاد خواهد شد. از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم توده ‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود.

اگر تومور به لایه‌‌ای محدود ختم شود و به سایر بافت‌ها و ارگانها سرایت نکند تومور خوش ‌خیم (غیرسرطانی‌) است و اگر تومور گسترده شده یا به طور بالقوه قابلیت پخش شدن و احاطه کردن سایر بافتها و ارگانها را داشته باشد بدخیم یا سرطانی نامیده می‌شود.

برخی از شکل های سرطان متاستاز (Metastasize) می‌کنند به این معنی که خصوصیت تهاجمی پیدا کرده و به سایر بافت‌های بدن، عمدتا از طریق خون و لنف، سرایت می‌کنند و تومورهای جدیدی را ایجاد می‌کنند. بیش از یکصد نوع سرطان شناسایی شده است و این سرطان ها در هر قسمتی از بدن می تواند تظاهر پیدا کنند.

میلاد قاسمی بازدید : 235 چهارشنبه 03 اسفند 1390 نظرات (0)


 پژوهش‌های جدید پزشکی نشان داد که افراط

در خوردن مولتی ویتامین

نه تنها فایده‌ای برای بدن ندارد

بلکه در برخی موارد خطر ابتلا به سرطان

را افزایش می‌دهد.

میلاد قاسمی بازدید : 248 چهارشنبه 03 اسفند 1390 نظرات (0)
دکتر درستی، متخصص تغذیه، در خصوص نوشیدنی ماء الشعیر گفت: ماء الشعیر یک نوع نوشابه شیرین شده و گاز دار است که فقط به جای رنگ که در نوشابه‌های معمولی استفاده می‌شود، (شکرسوخته به صورت کارامل) مخمرآب جو استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ذائقه مردم ما به مخمر آب جو عادت نکرده است گفت: از آنجایی که این ماده خیلی تلخ است به جای آن، مخمر آب جوی رقیق را با شکر فراوان گاز دار مخلوط کرده و اسم آن را ماءالشعیر می‌گذارند.
...
..
.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
عاقبت یک روز مغرب محو مشرق می شود، عاقبت غربی ترین دل نیز عاشق می شود، شرط می بندم زمانی که نه زود است و نه دیر مهربانی حاکم کل مناطق می شود سلام دوستان به ایرانیون خوش امدید . امیدوارم لحظات خوبی را با ما داشته باشید . دوستان عزیز سایت ایرانیون در حال بروز رسانی است .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 974
  • کل نظرات : 185
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 69
  • آی پی امروز : 97
  • آی پی دیروز : 59
  • بازدید امروز : 190
  • باردید دیروز : 74
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 264
  • بازدید ماه : 8,005
  • بازدید سال : 44,180
  • بازدید کلی : 1,044,559