loading...
سایت تفریحی ایرانیون
میلاد قاسمی بازدید : 172 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات (0)
به زودی همگی کاربران به لطف وجود IE7 در ویندوز ویستا این مرورگر جدید را تجربه خواهند کرد. هر چند که هم اکنون بسیاری از کاربران آخرین ورژن اینترنت اکسپلورر را بر روی ویندوز XP خود نصب دارد. IE7 نسبت به نسخه 6 خود تغییرات عمده ای کرده است. این تغییرات ترفندهای بسیار مختلف و جدیدی را نیز به همراه داشته است. هم اکنون قصد داریم جدیدترین ترفندهای موجود در IE7 را برای شما بازگو کنیم.

به زودی همگی کاربران به لطف وجود IE7 در ویندوز ویستا این مرورگر جدید را تجربه خواهند کرد. هر چند که هم اکنون بسیاری از کاربران آخرین ورژن اینترنت اکسپلورر را بر روی ویندوز XP خود نصب دارد. IE7 نسبت به نسخه 6 خود تغییرات عمده ای کرده است. این تغییرات ترفندهای بسیار مختلف و جدیدی را نیز به همراه داشته است. هم اکنون قصد داریم جدیدترین ترفندهای موجود در IE7 را برای شما بازگو کنیم.

IE7، نه تنها دارای ظاهری جديد و آراسته است بلكه عملكردهای جديد بسياری را نيز در خود جايی داده است. اين نسخه از Tabbed Browsing پشتيبانی می‌كند و بدان معنی است كه كاربر می‌تواند در يك پنجره چند صفحه را باز كند. اين مرور گر از RSS-Newsfeeds نيز پشتيبانی می‌كند. توسط نوار جستجو می‌توان بدون هيچگونه دردسری، سوالات خود را در ماشين‌ها و خدمات مربوط به جستجو مطرح كرد. عملكردهای phishing-****** و نابود كننده رد باعث امنيت بيشتر می‌شوند. اگر هنوز نتوانسته‌ايد درست تصميم‌گيری كنيد كه آيا می‌خواهيد از نسخه IE7 استفاده كنيد يا نه، شايد توسط ترفندهای ما، كمی فكر در مورد تصميم‌گيريتان راحت‌تر شود.

ترفندهايی برای Tabbed Browsing:

توسط Tabbed Browsing می توانيد در يك پنجره مرورگر چندين صفحه وب را بازگشايی كنيد. در ميان صفحات نيز می‌توانيد توسط بخش (tabs) جابجا شويد. اين مسئله باعث ديد كاملتری از صفحات برای شماخواهد شد.
از راه‌های زيادی می‌توانيد به Tab جديد دست يابيد: در IE7 هنگامی كه بر روی بخش Mini كه مستقيما در بالای صفحه جديد باز شده است، كليك كنيد، می‌توانيد يك Tab جديد را باز كنيد.
به جای اين عمل می‌توانيد از تركيب دكمه‌های - نيز استفاده كنيد. اگر خواستار باز كردن يك لينك در Tab جديدی می‌باشيد باز هم راه‌های مختلفی را می‌توانيد انتخاب كنيد. يا اينكه در هنگام كليك كردن، دكمه Ctrl>i> را نيز فشار دهيد و يا توسط دكمه وسطي موش يا دكمه گردش موجود در موش بر روی آن كليك می‌كنيد و يا دكمه راست موش را فشار داده و گزينه مربوط به بازگشايی در يك Tab جديد را بر می‌گزينيد. اگر می‌خواهيد آدرس را كه در جايگاه آدرس وارد می‌كنيد در يك Tab (عكس زير) جديد باز شود بايد به جای اينكه تنها دكمه را فشار دهيد از تركيب دكمه‌های - استفاده كنيد. اگر خواستار عوض كردن جای يك Tab می‌باشيد بايد بر روی آن كليك كرده و در حالت كليك آن را به طرف چپ يا راست بكشانيد.
برای جابجايی ميان Tab‌های مختلف می‌توانيد از تركيب دكمه‌های - استفاده كنيد. البته اين جابجايی با موش بسيار راحت‌تر است.

-تناسب تنظيمات در Tabbed Browsing:

عملكرد Tabbed Browsing را می‌توان در نكات زيادی بنا به خواسته‌های شخصی و نيازها تنظيم كرد. برای رسيدن به تنظيمات گزينه‌های زير را انتخاب كنيد. Tools->Internet options->Tabs->Setting در اينجا می‌توان برای مثال كاری انجام داد كه پيغام امنيتی در هنگام پايان پذيرفتن كار، خاموش شود و يا می‌توان اين دستور يا تنظيم را انجام داد كه صفحات جديد هميشه در جلوی تصوير و نه در پشت صفحه ظاهر گردند.
يكی از تنظيمات ديگر مربوط به pop-upها می‌باشد. در اين قسمت می‌توان pop-upها را وادار كرد تا به عنوان يك Tab جديد و نه به عنوان پنجره‌ای جديد باز گردند.
اگر هم در كل احساس می‌كنيد كه Tabbed Browsing به دردتان نمی‌خورد می‌توانيد آن را غيرفعال كنيد.

- ترفندهايی برای RSS-Newsfeed‌ها:

صفحات وب زيادی مانند pcwwelt.de وجود دارند كه به شما يك يا چندين Newsfeeds ارائه می‌كنند. در اين ميان سخن از فايل‌هايی در قالب XML می‌باشد. كه دارای تيترها و تازه‌های سايت‌های وب اعلام شده می‌باشند. نسخه IE7 دارای عملكردی می‌باشد كه اين RSS-Feedها را ارزيابی كرده و به نحوی خوانا و مرتب عرضه می‌كند.

- عملكرد RSS: دارای قابليت پيش‌بينی

يكی از نكات مثبت مديريت feed مربوط به IE7: او می‌تواند با podcastها نيز كار كند، چرا كه آنها چيزی نيستند به جز RSS-Feedهای توسعه يافته‌ای كه دارای ارجاع‌هايی به فايل‌های موسيقی يا ويديويی هستند. IE اين ارجاع‌ها را شناخته و آنها را به گونه‌ای تغييرمی‌دهد كه توسط كليك كردن برای شما به راحتی قابل دانلود باشند.

- تنظيمات مربوط به RSS-Newsticker:

مديريت Feed دارای قابليت‌های كوچكی نيز می‌باشد كه پس از كمی جستجو به آنها دست خواهيد يافت. تنظميات اصلی مربوط به Feed در Tools->Internet Options->content->Feeds->Setting به راحتی در دسترس می‌باشند. در اينجا می‌توانيد مشخص كنيد، كه در چه فاصله‌ زمانی بايد IE RSS-Newsticker كنترلی را در رابطه با اخبار جديد انجام دهد. به شما اين امكان نيز داده می‌شود كه با اعلام صدايی برای شما مشخص گردد كه سايتی كه هم اكنون درون آن هستيد خدمات Newsfeeds را نيز ارائه می‌كند. قابليت تنظيمات شخصی و جداگانه در هر Newsfeed وجود دارد. برای اين كار آن را فراخوانی كرده و در قسمت راست و پايين گزينه يا Feedattibutes، Feedproperties را كليك كنيد. در اين قسمت می‌توانيد برای مثال تنظيمات را به گونه‌ای انجام دهيد كه attachهای موجود در podcast‌ها به صورت اتوماتيك دانلود شوند. علاوه بر اين می‌توانيد برای هر Feed به صورت جداگانه فاصله زمانی را برای Refresh كردن مشخص كنيد. اينكه مرورگر شما چه تعداد از گزينه‌های قديمی Newsticker را بايد ثبت و ذخيره كند، می‌توانيد تحت گزينه archive مشخص كنيد.

اگر گزينه display all elements را در صفحه News feed انتخاب كنيد، می‌توانيد به آرشيو دسترسی پيدا كنيد.

- ترفندهايی برای نوار جستجوی جديد:

IE7 در گوشه سمت راست بالا، دارای يك نوار جستجو می‌باشد كه توسط آن بدون هيچ دردسری می‌توانيد سوالات خود را به يك يا چند موتور جستجو بفرستيد.
اين نوار جستجو را در همان اولين باری كه IE7 را باز خواهيد كرد، قابل مشاهده خواهد بود. در صفحه خوش آمدگويی به شما اين امكان داده می‌شود كه تصميم‌گيری در مورد استفاده كردن يا نكردن از جستجوی وب از پيش تنظيم شده توسط مايكروسافت انجام دهيد.
اگر تصميم‌ به استفاده نكردن بگيريد، به صفحه ديگری انتقال خواهيد يافت كه در آن موتورهای جستجو به صورت ليستی در اختيارتان قرار خواهند گرفت مثلا: گوگل، ياهو و Wikpedia اين موتورها را توسط دوبار كليك كردن م‍ی‌‌توانيد به نوار جستجوی خود اضافه كنيد. اگر اشتباهی رخ داد، جای هيچ نگرانی نيست كه هر زمان كه بخواهيد می‌توانيد با فشار دادن فلاش سمت راست فيلد مربوط به Search و انتخاب گزينه مربوط به استفاده از موتورهای ديگر از اين بخش و فوايدش بهره‌مند شويد.

- آشكار سازی خدمات جستجوی دلخواه:

در صفحه به شما اين امكان نيز داده می‌شود كه برای هر خدمات جستجوی دلخواهی يك plug-in درست كنيد. برای اينكار ابتدا صفحه مورد نظرتان را كه دارای فرم جستجوست فراخوانی كنيد برای مثال صفحه‌ای مربوط به خدمات ترجمه Leo با نام http://dict.leo.org به عنوان گزينه جستجو TEST را وارد كنيد، البته با حروف بزرگ و جستجو را فعال كنيد. با اين عمل پس از لحظاتی صفحه نتايج آشكار گشته و بنا به آن محتوای نوار آدرس نيز تغيير می‌يابد. در اين محتوای آشكار شده بايد لغت TEST نيز به چشم بخورد. اگر چنين لغتی قابل ديد نبود، بدانيد كه به اين سادگی‌ها وارد فيلد جستجوی IE نخواهد شد. در غيراينصورت آدرس وب مورد نظر را به صورت كامل در بافر كپی كرده و آن را در ژنراتور نوار مربوط به موتورهای جستجو وارد كنيد.

در فيلد ورودی دوم برای Search خود يك تيتر وارد كنيد مثلا leo Org translator و سپس گزينه مربوط به Install را انتخاب كنيد. IE7 به جای TEST يك متغيير را جايگزين كرده و پس از يكبار سوال كردن، خدمات جستجوی مورد نظر را آشكار می‌سازد.
بعضی از سايت‌های وب مانند pcwelt.de امكاناتی مانند IE7-Compatible Search-plug-ins را عرضه مي‌كنند. اين مسئله هنگامی برای شما آشكار خواهد شد كه فلاش كنار Search Field به رنگ پرتقالی روشن در بيايد. اگر بر روی فلاش كليك كنيد، علاوه بر موتورهای جستجويی كه به صورت استاندارد وجود داشت، سوالات Search شما در سايت وب فراخوانی شده نيز ظاهر خواهد شد. تفاوت اين گزينه‌ها نسبت به گزينه‌های استاندارد موجود علامت يك ستاره است كه در كنار آنهاست.
با توجه به گزينه مربوط به اضافه كردن به موتورهای جستجو، می‌توانيد اين موتور و يا خدمات جستجو را به طور دائم در ليست نگه داريد.

- ترفندهای كوچكی برای IE7

علاوه بر مسائلی چون Tabbed Browsing، Newsfeeds و Searchbar نكات و يا بهتر بگوييم بخش‌های جديد كوچك و تغييراتی نيز در IE7 بوجود آمده است كه ما در اينجا ترفندهايی را در رابطه با موارد جديد به شما عرضه می‌كنيم.

- بازگرداندن Menubar

اگر به اين مسئله برخورد كرده‌ايد كه در IE7 هيچ نوار مربوط به منويی را به چشم نمی‌بينيد. زياد نگران نباشيد چرا كه گزينه‌های مربوط در منوی drop-down موجود در نوار نمادها پخش شده‌اند. اما بعضی‌ها دوست دارند كه اين گزينه‌ها دوباره به شكل يك نوار در همان مكان هميشگی قرار بگيرند. برای رسيدن به اين هدف دو راه وجود دارد برای اينكه تنها برای مدت كوتاهی فعالش كنيد، تنها كافی است كه دكمه را فشار دهيد.
2- برای اينكه به صورت هميشگی در جای اصلی خود قرار بگيرد گزينه‌های Tools->Menubar را برگزينيد.

- غيرفعال كردن Cleartype :

Cleartype يكی از تكنيك‌های مايكروسافت می‌باشد كه راحتی خواندن نوشته‌های مختلف را به خصوص در LC-Displayها بالا می‌برد. در IE7 استفاده از اين تكنيك به صورت استاندارد فعال می‌باشد. اگر احيانا" از نحوه نمودار شدن نوشته‌ها لذت نمی‌بريد، می‌توانيد آنرا خاموش كنيد. برای اينكار گزينه‌های Tools->Internet Options->Advanced را انتخاب كرده و گزينه Use all ranges Cleartype for HTML را غيرفعال كنيد. در عكس موجود در بالای اين صفحه، در سمت چپ IE7 فعال و در سمت راست IE7 غيرفعال از نظر Cleartype را مشاهده می‌كنيد.

- تناسب در چاپ

تا نسخه قبلی، چاپ كردن سايت‌های وب واقعا دردسر بود چرا كه سايت‌های وب اندازه A-4 را نداشتند و به همين علت هم متون و عكس‌های سمت راست قيچی می‌شدند. حتی‌استفاده از ترفند تغيير جهت چاپ از portrait به landscape نيز همه جا كارساز نبود. IE7 به صورت اتوماتيك سايت‌های وب را به قدری كوچك می‌كند كه بر روی اندازه كاغذ انتخابی جا بگيرند. نتيجه حاصله قبل از چاپ نيز قابل مشاهده است. اين كار توسط فلاش كنار آيكون پرينتر در سمت راست خواهد شد. مسئله مهم تنها اين است كه در منوی Drop-down گزينه مربوط به تناسب صفحه اصلی با صفحه پرينت را فعال كنيد.

توسط فلاش موجود در نمايش قبل از چاپ می‌توانيد در صورت لزوم گوشه‌های صفحه را تغيير دهيد. توسط آيكون چرخ دنده می‌توانيد تنظيمات ديگری از صفحه را به عهده بگيريد مثلا می‌توانيد صفحه را به صورت افقی يا عمودی تنظيم كنيد البته تنها در صورتی كه تنظيمات خودش با نظر شما يكی نباشد.
اگر خواستار چاپ عكس‌ها و يا رنگهای پشت صحنه می‌باشيد بايد دوباره گزينه‌های Tools->Internet Options->Advanced را انتخاب كنيد. سپس كاملا به سمت پايين رفته و گزينه مربوط را فعال كنيد.

- ايمن كردن IE در ويندوز ايكس‌پی

IE7 دارای يك وضعيت Safemode می‌باشد كه ميزان بالايی از امنيت را ارائه می‌دهد. هنگامی كه اين حالت فعال باشد، مرورگر تنها اجازه دسترسی به پوشه فايل‌های اينترنتی موقتی را دارد. بدين وسيله ديگر نرم‌افزارهای مخرب كه قصد دارند در هنگام جستجو يا گردش در اينترنت در كامپيوتر نصب شوند ديگر هيچ شانسی نخواهد داشت. مسئله مهم اينجاست كه اين حالت امنيتی تنها موقعی توسط گزينه‌های Tools->Security فعال می‌شود كه IE7 در ويندوز ويستا نصب و اجرا شود. البته جای نگرانی برای استفاده كنندگان از ايكس‌پی‌ وجود ندارد چرا كه آنها می‌توانند توسط نرم‌افزار مجانی به نام Sandboxie كه آدرس دانلود آن نيز در زير داده شده است به همين ميزان امنيتی دستيابی پيدا كنند:


پس از نصب اين ابزار آيكونی در دسك‌تاپ با نام Sandboxie Quick Lanch به چشم خواهد خورد. توسط اين گزينه مرورگر وب را فعال كنيد: البته همان مرورگری كه به صورت استاندارد در ويندوز نصب شده است مثلا اينترنت اكسپلورر از هم اكنون تمامی فايل‌هايی كه در هنگام مرور در اينترنت به كامپيوتر وارد می‌شوند مثلا ويروس‌ها يا تروآها به اين قسمت امنيتی وارد می‌شوند. حتی‌تنظيماتی از مرورگر را كه شما عوض می‌كنيد تنها تا زمانی فعال خواهند ماند كه شما Sandbox را پاكسازی نكرده باشيد. برای اينكه تنظيمات انجام شده باقی بمانند، يكبار از طريق آيكون خود مرورگر، مرورگر را فعال كنيد. توجه داشته باشيد كه تمامی نرم‌‌افزارها را می‌توانيد از Sandbox راه‌اندازی كنيد، تنها كافيست كه روی آيكون آنها رفته و دكمه راست موش را فشار داده و گزينه Run Sandboxed را فشار دهيد.
 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
عاقبت یک روز مغرب محو مشرق می شود، عاقبت غربی ترین دل نیز عاشق می شود، شرط می بندم زمانی که نه زود است و نه دیر مهربانی حاکم کل مناطق می شود سلام دوستان به ایرانیون خوش امدید . امیدوارم لحظات خوبی را با ما داشته باشید . دوستان عزیز سایت ایرانیون در حال بروز رسانی است .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 974
  • کل نظرات : 185
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 69
  • آی پی امروز : 196
  • آی پی دیروز : 163
  • بازدید امروز : 393
  • باردید دیروز : 394
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,028
  • بازدید ماه : 393
  • بازدید سال : 36,568
  • بازدید کلی : 1,036,947